domingo, 26 de mayo de 2013

Desalojo del Rectorado (II): comunicado oficial. Agárrense

Miren, miren:



Comunicat sobre la finalització del tancament a la UB





Escut de la Universitat de Barcelona.


25/05/2013



Institucional



Davant la no acceptació de les vies de contacte i aproximació iniciades des de dijous, la violència exercida en l'impediment del Consell de Govern, la infructuosa negociació feta per la unitat de mediació dels Mossos d'Esquadra i la presència de persones externes a la universitat, els cossos de seguretat públics han procedit al desallotjament pacífic del grup de persones que ocupaven el vestíbul principal de l'edifici històric de la UB per tal de recuperar la normalitat i protegir el patrimoni universitari.



L’equip de govern de la UB, tal com ha manifestat en reiterades ocasions, comprèn i comparteix les preocupacions sobre la situació actual de la universitat pública i continuaràreivindicant i defensant uns recursos suficients per a la universitat, la prioritat del capítol de personal, i l’accés i la continuïtat en els estudis universitaris sense que la restriccióeconòmica sigui un obstacle insalvable.



La UB torna a reiterar la voluntat de diàleg constant amb tots els actors vinculats amb la universitat en un context que presenta grans dificultats econòmiques.





No creo que se haya visto jamás un documento semejante. Me vienen ganas de analizarlo, porque la verdad es que no tiene desperdicio. Pero bien pensado, quizá no hay mejor destrucción del adversario que mostrar tales cuales son sus secreciones: "vías de contacto y aproximación iniciadas desde", "unidad de mediación de los Mossos d'Esquadra", "presencia de personas externas a la Universidad", "han procedido al desalojo pacífico", "recuperar la normalidad", "proteger el patrimonio universitario".... Parece redactado por una especie de cruce retórico entre Groucho Marx y Paquirrín, un mutante plumífero de esos que no hacen nada y cobran sueldos estratosféricos.

En esas manos está la Universidad. Y ponen al lado el escudo, con el lema: Libertas perfundet omnia luce... Se nota que en ese equipo de "gobierno" nadie sabe un carajo de latín. Ni de retórica. Ni de decencia. Bueno, lo de "actores vinculados con la universidad" no me digan que no es de traca. Nada de Groucho, qué resbalón... Esto es de Paquirrín, sin duda, pero corregido por la mano de Belén Esteban: la mano, ya casi desintoxicada, que mece la UB.

No hay comentarios:

Publicar un comentario